söndag, oktober 13

Ingen ursäkt

Det var länge sen jag skrev, jag vet... men jag tänker inte ursäkta mig. Jag har mått väldigt dåligt. Var sjukskriven i sex veckor, jobbade en månad, hade semester och nu är jag väl tillbaka helt till hamsterhjulet, skulle man väl kunna säga. Jag gå på SSRI-behandling och går till psykolog en gång i veckan. Går även en mardrömsbehandling som hjälper mig att sova, plus sömntabletter på det. Sakta, men säkert, mår jag lite bättre och kommer tillbaka, men det är väldigt ofta två steg fram, ett och ett halvt tillbaka. Det går långsamt, men jag börjar se det svaga ljuset i slutet av tunneln. Över nyår åker jag och familjen till Kap Verde, jag slipper nyårsstressen och kan bara koppla av 26 Dec - 2/1. Välbehövligt, minst sagt.

Jag ska flytta. Från Edsberg till Norrviken. Från en etta på 33kvm till en en-och-en-halva på 44,5kvm. Från buss 607-aldrig-i-tid, en halvtimmes gångväg från Sollentuna station, till en 10min promenad till Norrviken station. Från en balkong i söderläge, skuggat av ett gigantiskt träd, till en stor altan och baksida med gräsmatta med strålande kvällssol. Tänk på alla grillfester jag kan ha i sommar! Jag är glad. Just nu,  i alla fall.


Inga kommentarer: