tisdag, oktober 22

(Utkast 21 Januari 2012)

Jag är nöjd med kroppen som jag föddes i. "Det kunde varit mycket värre" intalar jag mig själv hela tiden. Visst, det finns saker som jag skulle vilja ändra på, men over all är jag faktiskt riktigt glad över hur jag ser ut! Jag såg en video med en tjej som kallar sig Jenna Marbles på YouTube där hon pratade om hur mycket man dömer folk innan man faktiskt känner dem. Eller egentligen hur mycket tjejer dömer andra tjejer. Se video nedan.




När jag var liten var jag inte söt eller snygg eller tuff eller någonting, jag var bara jag. När jag blev äldre försökte jag passa in, men ändå bibehålla "min stil". Klä mig rätt, säga rätt saker, hänga med rätt folk. Det var svårt, jag var inte bekväm någonstans. Jag tänkte hela tiden på vad folk tyckte om mig och blev väldigt osäker. Nu har jag vuxit upp (tycker jag i alla fall...) och har landat i vad som är jag. Som Jenna säger i videon så kanske folk som inte sett hennes videor förut tror att hon är en blåst bimbo. Likadant känner jag. Folk som inte känner mig kanske tror att jag är snobbig och dryg och tror att jag är bättre än alla andra när jag i verkligheten är en tjej med båda fötterna på jorden, huvudet på skaft, och sinne för det kreativa. Jag klär mig som jag vill, säger vad jag tycker och bryr mig inte ett drit om vad folk som jag inte känner tänker om mig. Jag har både bra och dåliga dagar och jag är mänsklig på alla sätt. Ibland känner jag mig som hetast i världen, men jag trampar inte på andra för det.

Vet inte riktigt vart jag ville komma med detta inlägg. Kanske bara visa för de som inte känner mig att man inte ska döma andra efter utsidan. Har fått en del kommentarer och pikar genom åren från människor jag inte ens känner och jag tycker det är så onödigt. Jobba med att bli nöjda med hur ni ser ut istället för att lägga energi på att hata andra tjejers utseende.

Peace out, babes!



Inga kommentarer: